.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در صفحات کتاب درسی ؛
«آموزش و پرورش» مرکز مازندران را از « ساری » به « بابل » تغییر داد! + واکنش شدید نماینده ساری
شمال نیوز : با توجه به حساسیت های گذشته برای تصاحب عنوان مرکز استانی ، سهوی بودن این اقدام به سختی قابل پذیرش است و مسئولان مربوطه باید در مقابل ایجاد حساسیت ها ، شکاف ها و نگرانی هایی که بواسطه طرح مجدد این موضوع بوجود می آید پاسخگو باشند ....
«آموزش و پرورش» مرکز مازندران را از « ساری » به « بابل » تغییر داد! + واکنش شدید نماینده ساری

شمال نیوز :آموزش و پرورش در کتاب جغرافیای ایران در یکی از پایه های تحصیلی در تمامی رشته ها مرکز استان مازندران را از « ساری » به « بابل » تغییر داد !

به گزارش شمال نیوز ، کتاب درسی جغرافیای ایران پایه دهم دوره متوسطه کلیه رشته ها،  در برخی صفحات خود از جمله در صفحات 26 ، 28 ، 49 و 50 بجای نام « ساری »به عنوان مرکز استان مازندران نام « بابل » را آورده است .

به نظر می رسد با توجه به حساسیت های گذشته برای تصاحب عنوان مرکز استانی ، سهوی بودن این اقدام به سختی قابل پذیرش است و مسئولان مربوطه باید در مقابل ایجاد حساسیت ها ، شکاف ها و نگرانی هایی که بواسطه طرح مجدد این موضوع بوجود می آید پاسخگو باشند .

بدون تردید این اقدامات که ممکن است با خط و ربط برخی از افراد متعصب شکل گرفته باشد نمی تواند بر وحدت و همدلی مردم خونگرم ساری و بابل خدشه وارد نموده و همچنان ساروی ها و بابلی ها ، همچون صحنه های انقلاب ، دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی و استان عزیز مازندران در کنار یکدیگر خواهند ماند .

از سوی دیگر مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و مدیران ارشد استان باید با درایت و هوشیاری مانع از اختلاف افکنی احتمالی و خدشه در تقسیمات کشوری شده و با تذکر به مسئولان مربوطه از تداوم این روند ممانعت نمایند .

تکمیلی /

 واکنش شدید یوسف نژاد ؛

وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد

نماینده مردم ساری در مجلس با انتقاد از نقشه‌ای که در کتاب درسی جدید سال دهم دبیرستان وجود دارد و در آن شهری به جز ساری به عنوان مرکز استان مازندران معرفی شده، خواستار پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش شد.


علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از نقشه‌ ایرانی که در کتاب درسی جدید سال دهم دبیرستان وجود دارد، گفت: در کتاب درسی جدید التالیف جغرافیا که سال دهم دبیرستان تدریس می‌شود و در آن نقشه‌ای از ایران به تکرار وجود دارد، متاسفانه شهری به جز ساری به عنوان مرکز استان مازندران مشخص گردیده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: این اقدام باعث شکاف و حساسیت‌های بین شهری و قومی در استان مازندران شده است و بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان در این رابطه اظهار نگرانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسئله پیگیری می‌شود، اظهار کرد: من به آموزش و پرورش در این زمینه تذکر داده‌ام و در صورتی که این مشکل از سوی این وزارتخانه حل نشود و جبران نگردد خواستار مجازات مسببین این کار هستم چرا که در این شرایط به دنبال وحدت، آرامش و امنیت در استان هستیم.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه افراد مولف این کار با نیت خیری انجام نداده اند، ادامه داد: آموزش و پرورش باید مشخص کند چرا بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب و چاپ تعداد زیادی کتاب فردی عمدا یا سهوا چنین تخلف آشکاری را انجام می‌دهد؟ چرا وزارتخانه‌ای با این امکانات، بودجه و کارشناس این خطای آشکار را انجام می‌دهد که موجب شکاف بین مردم ‌شود؟ چرا وزارت آموزش و پرورش و وزیری که از نظر فکری و فرهنگی باید به آرامش جامعه کمک کند چنین کار خطایی انجام می‌دهند؟

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: من از طریق وزارتخانه این موضوع را صد در صد پیگیری می‌کنم و این مسئله در بخش نظارتی مجلس که به صورت سوال واستیضاح است مطرح است؛ هم‌چنین از رئیس‌جمهور هم پیگیری می‌شود؛ این موضوع شاید برای افرادی مسئله‌ کوچکی باشد اما برای استانی که همه شهرهای آن کلانشهر است ابعاد محلی و شهری و رابطه بین شهری نامناسبی دارد؛ این مسئله مورد اعتراض و ایراد خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سطح چند شهر قرار گرفته است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

Saead 27 آذر 1396
با سلام. داستان همان داستان خلیج فارس و خلیج عربی است. انتقام بهار نارنج را می گیرند. شاید کار آریل باشد
Saead 27 آذر 1396
با سلام. داستان همان داستان خلیج فارس و خلیج عربی است. انتقام شهر بهار نارنج را می گیرند.شاید کار بنیامین باشد.
نا شناس 27 آذر 1396
پرچم بابل باز هم بالاستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
بابل 27 آذر 1396
پیشنهاد می گردد بخاطر جولوگیری از این جنگ و گریز ، ساری و بابل تشکیل ائتلاف داده و با صدور یک بیانیه به همه اختلافات پایان دهند و در نهایت ساری را بعنوان پایتخت سیاسی و بابل را پایتخت اقتصادی استان اعلام کنند و ادارات کل مربوطه در دوشهر استقرار یابند . بنظر شما خوبه ؟؟
نا شناس 27 آذر 1396
با سلام پیگیر گرانی و معیشت مردم باشید که روز بهروز مردم فقیر تر و مریض تر می شوند به فکر توسعه اقتصادی و درآمد مردم باشید
ساروی 27 آذر 1396
ساری رو به رسمیت نمیشناسن وبه زودی بابل مرکز استان خواهد شد
اکبر ساروی 27 آذر 1396
ساری مرکز استان بوده و خواهد بود
نا شناس 27 آذر 1396
ضمن تشکر از پیگیری حضرتعالی دراین خصوص عمدی لطفا درباره تغییر سیستم آموزشی مدارس من جمله حذف بسیاری از واقعیتهای حماسی وانقلابی مثل دهقان فداکار و شهید عزیز فهمیده که بطور خلاصه دو خط شد ووو .... وهمچنین مدارس الان مثل مهد کودک نگهداری فرزندان شدند درس خبری نیست تمام زحمات درس و تکالیف به گردن والدین افتاد را هم از وزیر آموزش وپرورش سوال کنید که درد دل تمام والدین هست
معلم 27 آذر 1396
جناب دکتر یوسف نژاد حتما اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اداره کل تالیف کتب درسی وزارت متبوع مکاتبه داشته، بهتر است که شما از مدیران استان بخواهید که اسناد این مکاتبه رو نشر تا التهاب این موضوع در جامعه فروکش کند، 3 ماه از سال تحصیلی گذشته چطور دستگاه متولی این اشتباه فاحش رو ندیده!!!
این حکایت بابل و ساری هدایت افکار جامعه به سمت غیر واقعی بوده، استان از مشکلات زیادی رنج میبرد که این موارد حاشیه ای و جزیی میباشد که دوستان باید در آن موارد پیگیر باشند
بینام 27 آذر 1396
فتنه گربایدمجازات شود
قایم شهری ریکا 27 آذر 1396
همیشه پای بابل در میان است
ارش 27 آذر 1396
بابلی ها عقده دارند دیگه
ساروی 27 آذر 1396
این کتاب من چک کردم صفحه 26 در خصوص رشته کوه البرز- صفحه 28 در خصوص کوهای مرکزی ومنفرد -صفحه 49 در خصوص ویژه گی رودهای ایران -صفحه 50 در خصوص انواع کانون های آبگیر- منظور نماینده عزیز چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 27 آذر 1396
کاردرست و بجائی صورت گرفته است
نا شناس 27 آذر 1396
آموزش و پرورش مازندران در خوابند
نا شناس 27 آذر 1396
اون وقتی که بابل داشت مدیران رده بالای ملی تربیت میکرد تو ساری داشتند کارچاق کن و ... تربیت میکردند و اگر هم کسی احساس میشد بتونه کاره ای بشه و بجایی برسه با هزار حرف و حدیث و فتنه ساقطش میکردند و البته هنوز هم.
وقتی تو وزارتخونه ای ۶۰ نیرو داشته باشند جای تعجب نیست که ازین دست اتفاق ها نیفته
نا شناس 27 آذر 1396
یوسف نژاد عزیز به جای این کارها بروید فکری به حال این مردم بدبخت بکنید که ناله نداریشان گوش آسمان را کرکرده چون ازشماها انتظاری نیست ازقشرمرفهین بی دردهستید
نا شناس 27 آذر 1396
مدیران نژاد پرست بابلی را شناسایی واز سمت از پست های عالی برکنار کنید علل بدبختی مازندارانی هاهمین افراد های نژاد پرست افراطی هستند
نا شناس 26 آذر 1396
انصافا بابل سرتره از ساری
رضا 26 آذر 1396
ارزو بر روستای بابل عیب نیست ههههههه
shahi 26 آذر 1396
بابل اقتداره مازندران هست.قطب تجاری و کشاورزی
بنظرم دیگه دوره ساری گذشته و بجاست که بابل بشه مرکز استان.
چون از همه لحاظ حتی از نظر جغرافیایی و امکانات به مرکز نزدیکتره.
به طور مثال یک نوشهری و تنکابنی برای یک کار اداری باید ساعتها تا ساری برن
بابل هم نزدیکتره و هم مرکزیت جغرافیایی داره
نا شناس 26 آذر 1396
شناس با ملت ایران یار بود بابل هماند شهرهای سمنان در دو دوره ریاست جمهور نداشت واگر نه نام ایران را از روی نقشه با همدستی دوستان خویش که دشمن درجه یک ایران هستند حذف می کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.